Manapság egyre többen gondolják úgy, hogy személyesen mennének a küldeményeikért. Régebben az olyan magánembereket illetve cégeket (főleg ügyvédi irodákat) szinte kötelezték, hogy bizonyos mennyiségű napi kimenő levél esetén, inkább béreljenek fiókot a hozzájuk legközelebb lévő postán, hogy ne terheljék le a kézbesítő kollégákat. Manapság meg pont megfordult az eset, ugyanis jobban szeretnek - főleg a posta szolgáltatásának minősége miatt – akár egy darab küldeményért is saját maguk menni, mert így biztosan akkor kapják meg a leveleiket/csomagjaikat, amikor szeretnék.
A fiókbérlethez elég sok papírt kell kitölteni. A posta honlapjáról le lehet tölteni meghatalmazást, ami azért lehet fontos, hogy ne csak egy személy tudja átvenni a küldeményeket, továbbá cégek is megbízhatnak ezáltal magánszemélyeket az átvétellel. S ha már cégről esett szó, abban az esetben, ha valóban céges levelek miatt intéznénk fiókbérletet, szükséges egy egyszerűbb, két tanús meghatalmazást is kitölteni a céggel és a meghatalmazottal, mert e papír nélkül nem lehet majd a postán fiókbérletet elindítani. A meghatalmazás mellett utánküldés megrendelése is javasolt, hiszen idő, mire minden ügyfél tudni fogja, hogy mi is lett az új címük, hova érdemes egyből irányítania leveleket. Abban az esetben ha ez kerületen vagy városon belül történik, tehát nem költözünk messzire, akkor az utánküldés díját nem kell megfizetni, az bizony automatikus. Minden más esetben komoly összeget kell otthagyni a postán. Kérni fognak gazdasági társaságokra vonatkozó bejelentő lapot is, továbbá három hónapnál nem régebbi aláírási címpéldányt és cégkivonatot (ami lehet másolt formátum is, nem kötelező az eredetit a postán hagyni.
Viszont ami nem található meg a posta honlapján, az a fiókbérleti szerződés. Három példányban tudunk igényelni a postán, mely példány 6 oldalas. Kitöltése egyszerű, ám sok aláírást igényel. Amint ezekkel megvagyunk és kiválasztottuk azt a postát, ahol szeretnénk postafiókot nyitni és van szabad hely is (érdemes előtte felhívni őket, vagy inkább személyesen felkeresni ez ügyben), akkor már köthetünk postafiók szerződést negyed, fél vagy épp egy teljes évre is. Amennyiben utalással szeretnénk a későbbiekben intézni az összeget, úgy egy hónapnyi időtartamot készpénzben ki kell fizetnünk, ami mindösszesen 3.065 Ft (2021-ben).
Az egész procedúra kb. fél órát vesz igénybe és onnantól már boldog fiókbérlet-tulajdonosokká válunk, addig, amíg csak mi szeretnénk!