Már viszolygunk a cím láttán, sőt még a hátunkon is feláll a szőr, mikor megpillantjuk a címhez tartozó folyamatábrát, s ezen nincs mit csodálkozni. Ám ettől függetlenül igen jó dolgokra figyelhetünk fel, ha közelebbről megnézzük ezt a rendszert. Kicsit bonyolult, kicsit kesze-kusza, mégis hasznára válik, mind a felhasználónak, mind a kezelőnek egyaránt.
De lássuk, miről is van szó nagy vonalakban!
A Magyar Posta Hibrid rendszere elektronikus iratból vagy továbbra is elektronikus iratot állít elő,vagy kevesebb papír nyomtatásával, papír alapú végterméket hoz létre. Tudom, így sem jobb a helyzet, de vegyük példának a mindenki által közkedvelt Vas megyei Rendőrfőkapitányság által kibocsátott gyorshajtási végzéseket, számlákat. Lényegében emberi kéz nem érinti az ügyet, hiszen a Rendőrség rendszere jelez szabálysértéskor és ezt a fajta üzenetet a feldolgozó rendszerhez kézbesíti, amely az adott szabálysértéshez függően állítja elő számunkra a megfelelő papírt (bírsággal együtt). A rendszermegkerülhetetlen, de cserébe nem is lehet „meghekkelni”. A Posta rendszeréhez jutva, egy zárt rendszerben minden adat feldolgozásra kerül és végül a címzetthez, akár hagyományos módon a kezébe kerül (levél formájában) a küldemény. Ez természetesen csak egy példa, de ma már széles körben alkalmazzák, hitelesítés és egyéb okokból kifolyólag is ezt az újnak számító rendszert.
Alapavetően az alábbi módon néz ki lépésről-lépésre a rendszer:
- Érkeztetés (webes felületről, Hivatali kapu, adathordozón rögzítés – krx. fájl)
- Ellenőrzés
- Befogadás visszaigazolása
- Másolatkészítés előkészítése
- Másolatkészítés
- Küldemény előállítása
- Gyártás visszaigazolása
- Postai kézbesítési rendszer felé továbbítás
- Postai felvétel ellenőrzése
- Postai felvétel visszaigazolása
- Dokumentumok törlése
Ugye milyen egyszerű minden?